טיפול ביתי בפסוריאזיס

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

 

מחלת הפסוריאזיס היא אינה מחלה מסכנת חיים, אבל היא בהחלט מחלה שיכולה לפגוע באיכות החיים, גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט התפקודי. מחלת הפסוריאזיס היא גם מחלה שכרגע לא קיימת עבורה תרופה חד משמעית שניתן פשוט לבלוע אותה ולעבור את הסערה בשלום. אז מצד אחד, מדובר במחלה שלא קיים עבורה טיפול חד משמעי ומצד שני ישנם טיפולים שונים, שאינם דורשים פיקוח רפואי ושאותם ניתן לבצע במסגרת טיפול ביתי בפסוריאזיס.

 

מהו הטיפול הביתי במחלת הפסוריאזיס?

ובכן, הטיפול הביתי הוא למעשה ורסיה מוקטנת של הטיפול הרפואי הקלאסי, המבוסס על קרינת אור אולטרה סגול על נגע העור. באינספור מחקרים שנערכו לאורך עשרות שנים, נתגלה כי חשיפת נגע הפסוריאזיס לאור באורך גל ספציפי בטווח האולטרה סגול, מאפשרת הקלה משמעותית בתסמיני המחלה ובמקרים מסוימים אף ריפוי מהמחלה. את החשיפה לאור הנדרש ניתן לבצע באזור ים המלח, האזור הנמוך ביותר בעולם שבו נשברות קרני האור בצורה כזאת שמביאה לידי ביטוי את אורכי הגל הנדרשים, אבל אפשר לבצע גם בבית חולים או בקופת חולים במסגרת טיפול פוטותרפיה המבוסס על אותו רעיון בדיוק – הקרנת אור אולטרה סגול באורכי גל ספציפיים, על נגע הפסוריאזיס, בשילוב עם תכשירים שונים שמסייעים לאפקטיביות הטיפול.

פסוריאזיס טיפול ביתי נשען בדיוק על סוג זה של טיפול, אך מבוצע באמצעות מכשור ביתי קומפקטי שאותו ניתן לתפעל באופן עצמאי. המדובר על מכשירים קטנים למדי שאותם ניתן לטעון בבית ופשוט להפעיל בכדי לייצר את קרינת האור הנדרשת שאותה אפשר לכוון באופן עצמאי על נגע העור. יחד עם זאת, גם טיפול ביתי בפסוריאזיס צריך להתבצע על פי הוראות מפורטות של הרופא או הגורם המטפל על מנת שלא להפריז עם הקרינה באופן שיגרום נזק לתאי העור ועל מנת לנקוט בצעדים נוספים שיגבירו את האפקטיביות של הטיפול, ובכלל זה תכשירי סטרואידים ותכשירים אנטי בקטריאליים.

 

האם מדובר בטיפול יעיל?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן. טיפול ביתי בפסוריאזיס ממלא בדיוק את אותה הפונקציה של הטיפול המקבלים בבית חולים ומאחר ומדובר בטיפול מאוד פשוט, ניתן בהחלט ליישם אותו בבית באופן עצמאי ללא כל חשש. יעילות הטיפול באמצעות פוטותרפיה יכולה אמנם להשתנות בין מטופל למטופל, אבל בכל מקרה יכול טיפול זה להקל לכל הפחות על תחושות הגרד הבלתי פוסקות, לעצור את התפתחות הנגעים ובמקרים רבים גם לצמצם את הנגעים ואף להביא למצב של ריפוי.