היתרונות הבריאותיים של הלחם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

לחם מהווה מרכיב מאוד משמעותי בתזונה של כמעט כל אדם. בעבר, כאשר היה מדובר על לחם, היה ניתן למצוא שתי אפשרויות בלבד שהיו: לחם שחור שהוא לחם כהה אחיד ולחם לבן. אולי, כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של לחמים, כך שכל אדם יכול לבחור בדיוק את הלחם שהוא אוהב, את הלחם שיש בו הכי הרבה יתרונות בריאותיים עבורו ועוד. כמובן שמלבד לחם, ניתן למצוא כיום גם לחמניות מגוונות מאוד מבחינת ההרכב שלהן וגם פיתות. ניתן למצוא כאלה מקמח מלא, קמח כוסמין, קמח שיפון ועוד מגוון קמחים שונים ותוספות שונות. חשוב מאוד שתדעו כי לחם מהווה מרכיב חשוב מאוד בתזונה שלנו. מעבר לעובדה שהוא טעים ומשביע הוא מעניק לגוף שלנו אנרגיה זמינה ועל כן, בהחלט לא כדאי לוותר על לחם, גם אם החלטתם שאתם צריכים להוריד במשקל, כל שעליכם לעשות זה לבחור פשוט בלחמי בריאות איכותיים יותר ובעלי ערך תזונתי טוב יותר או אפילו לחמים קלים ודלים יותר מבחינה קלורית.

לחם וסיבים תזונתיים

מי מאיתנו לא אוהב לחמניות? מדובר על אחד מסוגי הלחם האהובים ביותר עם ילדים, אך גם על מבוגרים. אך אם אינכם רוצים לאכול לחמניות מקמח לבן, אתם בוודאי יכולים לבחור בלחמניות מקמח מלא. ללחם העשוי מקמח מלא יש לא מעט יתרונות בריאותיים: ראשית כל, הוא מהווה מקור עשיר מאוד בסיבים תזונתיים. הסיבים הללו תורמים להרגשה של שובע ועל כן הם גם תורמים לאכילה נכונה ולדיאטה מאוזנת. אולם מעבר לכך, ידוע כי סיבים תזונתיים חשובה מאוד למערכת העיכול, לדוגמא: הסיבים התזונתיים מסייעים מאוד לניקוי של המעי וכן לתהליכי עיכול טובים יותר. רופאים מסבירים כי בנוסף לכך צריכת הסיבים מפחיתה באופן ניכר את הסיכוי למחלות קשות לרבות סרטן המעי הגס ועוד.

זיכרון וריכוז

אם אתם מתלבטים לגבי לחם רגיל או לחמניות לבין סוג בריא יותר של לחם לרבות: לחם מחמצת, לחמניות כוסמין מלא ועוד, חשוב שתדעו כי לחמים ומאפים מלאים מכילים פחמימות, אך כאלה שפועלות אחרת בזמן העיכול. את הקמחים המלאים על הסוגים השונים שלהם הגוף שלנו מעכל בצורה איטית יותר. פירוק הפחמימות והסוכרים נעשים בצורה הדרגתית והדבר חשוב מאוד למוח. חשוב לדעת כי סוכרים וכן פחמימות פשוטות נותנים למוח בוסט של אנרגיה אבל מהר מאוד מרגישים דעיכה. אם אתם מעוניינים בביצועים גבוהים יותר וכן הרגשה טובה יותר לאורך זמן, קמח מלא הוא הבחירה הנכונה עבורכם. קמח מלא מצוין גם לילדים. כדאי מאוד להכין להם לבית הספר כריכים דווקא מקמח מלא שכן הם יתרמו רבות לתחושת הריכוז של הילד במהלך היום וכן לתחושת השובע שלו.

וויטמינים

טבעי מאוד שאדם שמחליט לעשות דיאטה בכדי לרדת במשקל, ירצה לצרוך פחות לחם וזאת בשל הערך הקלורי הגבוה יחסית שיש בפחמימות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי יתרונות תזונתיים הם הרבה מעבר לקלוריות ומלבד זאת, ניתן למצוא גם לחם קל, לחמניות קלות ופיתות קלות אשר דלים יותר בקלוריות. חלק בלתי מבוטל מהלחמים כיום מכילים לא מעט וויטמינים. לחם מלא מכיל וויטמין בי שתורם מאוד לבריאות שלנו וכן, יש לחמים נוספים המכילים חומרים מזינים נוספים שהופכים אותם לבריאים ואיכותיים ביותר ועל כן, גם כאשר אדם מחליט לרדת במשקל או לאכול בריא יותר, אין ספק שלא כדאי לוותר על לחם ופשוט מאוד חשוב לאכול לחמים בריאים יותר ואיכותיים יותר מבחינה תזונתית.

מצב רוח ובריאות

אין ספק שלחם מהווה אוכל טעים ביותר. כל אוכל שמגיע עם לחם הוא אוכל מנחם יותר, איכותי יותר וטעים יותר. כאשר אוכלים את הלחם לצד מנה חמה מבושלת, כדאי מאוד לאכול לאט כך המזון מתעכל טוב יותר ומשביע יותר. חשוב מאוד לדעת כי אכילה מכל סוג של לחם משפיעה על מצב הרוח שלנו שכן, פחמימות מעלות את המצב הרוח הטוב וגורמות להפרשה של חומרים טבעיים אשר מסלקים מצב רוח רע. מעבר לכך, לחם ובעיקר לחם אשר עשוי מקמח מלא משפר מגוון רחב של מדדים רפואיים. בין אם מדובר על לחם מקמח מלא, על לחמנייה מקמח מלא או על פיתה מקמח מלא, הרי שאכילה ששלהם טובה מאוד לבריאות של הלב. הם מרחיקים מחלות לב, סוכרת ותורמים לירידה במשקל. אם תבחרו בלחם העשוי מקמח כוסמין הוא אפילו מספק יותר מרכיבים חיוניים אשר תורמים לבריאות שלנו לרבות: מגנזיום, חלבון ואפילו ברזל.

חשוב מאוד שתזכרו שגם אם החלטתם להתחיל בדיאטה בכדי לרדת במשקל, בהחלט לא כדאי לכם לוותר על לחם. לחם הוא לא האויב שלכם ואכילתו במינון המתאים ובסוג המתאים חיונית מאוד לבריאות שלנו וכן לתהליך ירידה במשקל. הוא מכיל מרכיבים מזינים וחיוניים לגוף, למוח ולבריאות בכלל. כמובן שכדאי לבחור דווקא בלחם העשוי מקמח מלא, לחם מחמצת, לחם מקמח כוסמין ועוד וזאת בכדי להפיק את המקסימום משילוב לחם בתפריט שלכם.