ניקוי רעלים מהכבד

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

ניסית כבר כל דיאטה אפשרית אבל הגוף עייף ולא מצליח להוריד את משקל העודף? כל הזמן עייפים ומרגישים שהגוף לא מצליח לנקות מעצמו את הרעלים? יכול להיות שהגיע הזמן לחשוב על ניקוי רעלים. אמנם אנחנו לא תמיד חושבים על הכבד כאיבר שיש לנקות אותו אבל הניקוי שלו בהחלט יכול לשפר את אורחות החיים מבחינות רבות. 

אם נעמיס על הכבד שלנו יותר מידי התפקוד שלו יכול להיפגע, נרגיש זאת בעלייה במשקל, כאבי ראש, עייפות, עצירות וחוסר אנרגיה. כאשר הסימנים האלו מתחברים יחד ככל הנראה הגיע הזמן לחשוב על ניקוי רעלים מהכבד אבל איך עושים זאת? 

אילו שיטות קיימות לביצוע ניקוי רעלים מהכבד?

כשאוכלים מזון לא בריא באופן קבוע – הדבר משפיע ישירות על הכבד וגורם לו לבצע חילוף חומרים באופן איטי יותר, כשהכבד מרגיש עייף אפשר לעזור לו ע"י ניקוי רעלים. קודם כל אפשר לנסות לבצע ניקוי רעלים מהכבד לבד באמצעות הפחתה של אכילת מזונות מעובדים, צריכה מבוקרת של מזונות מן החי ובהם בשר ומוצרי חלב, הפחתה במזונות עשירים בסוכר ובכימיקלים שונים ולשתות הרבה מים ותה ירוק. מומלץ גם לאכול עלים ירוקים בתפריט, עליהם להיות מגוונים ולכלול כמה וכמה סוגי ירוקים המסייעים להפחית רמות שומנים בכבד. דבר נוסף שיש לבצע – הפחתת תרופות שאינן לצורך, בטח ובטח לא באופן קבוע, וכמובן שיש להפחית או להפסיק לחלוטין עישון וצריכת אלכוהול. כמובן שחלק בלתי נפרד מניקוי הרעלים הוא שתייה של מים, יש להקפיד לשתות מים, מי שרוצה שיהיה לו טעים – מומלץ לשתות בבוקר כוס של מים חמימים עם לימון. 

מתי ניקוי רעלים מהכבד לא משפיע ויש צורך בטיפול מעמיק יותר?

לא קל לבצע ניקוי רעלים לבד, הדבר דורש משמעת וכדי לצלוח את ההליך יש להתמיד בו בתקופת הניקוי, כאשר בדרך כלל מדובר על הליך של עשרה ימים. מי שיצליח לבצע זאת ימצא שהוא מרגיש קליל יותר, רענן, עור הפנים זוכה לרעננות חדשה וכמובן שהדבר תורם גם לירידה מיידית במשקל. כמו כן, לאחר ניקוי הרעלים אם לא חוזרים מיד לאכילה לא מבוקרת – התוצאות נשמרות והגוף נהנה מחילוף חומרים מהיר יותר. 

לעיתים כבד שומני יכול להקשות במיוחד על ההתמודדות עם ניקוי הרעלים לבד, אם להוסיף לכך את עומס היום יום, יכול להיות שניקוי הרעלים לא יצליח לבד. לעיתים יש גם צורך בעזרה חיצונית וכאן יכולות להיכנס לתמונה גם פורמולות צמחים המסייעים לניקוי ופינוי שומנים מהכבד, יחד עם הקפדה על תזונה ללא פחמימות פשוטות, סוכרים ואלכוהול. 

מה כדאי לדעת לפני ביצוע ניקוי רעלים? 

כאשר מחליטים להיכנס לתהליך, מומלץ לבצע הפחתה מדורגת עוד לפני כדי למנוע את השוק הראשוני של הגוף שלא מקבל יותר סוכרים ופחמימות. כמה ימים לפני תחילת ההליך רצוי להתחיל עם שתיית מים, הפסקה מדורגת של קפה והפחתת סוכר. כשיוצאים לדרך רצוי לזכור שמדובר רק במספר ימים וכדי להגיע למטרה יש להשקיע בתהליך ולהתייחס אליו כאל שלב שיצעיד את הגוף לשלב הבא מבחינת הבריאות.

**הנכתב הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.