פוטותרפיה – כל התשובות לשאלות שלכם

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

 

טיפולי הפוטותרפיה הולכים וצוברים לאחרונה פופולאריות מרובה. טיפולים אלו, בין אם הם ניתנים במכונים או באמצעות מכשירים ביתיים, קנו לעצמם הצלחות רבות והם מומלצים על ידי מיטב הרופאים בתחום בעיות האור. אילו סוגי פוטותרפיהקיימים? עבור מי הוא יעיל וכיצד משפיע הטיפול על העורוהגוף? ובכן, הנה: פוטותרפיה – כל התשובות לשאלות שלכם.

מהי פוטותרפיה?

פוטותרפיה היא למעשה שיטת טיפול באמצעות קרינת אולטרה סגול, המדמה את קרני השמש ונמצאה כיעילה לטיפול ופתרון מגוון רחב של בעיות ומחלות עור. את תהליך הפוטותרפיה מבצעים באמצעות מכשיר אשר מקרין אור, המחקה את גלי האור הטבעיים של קרני השמש וכאשר לאלו מצטרפים לעיתים תרופות או עזרים רפואיים אחרים, נוצר שילוב יעיל, כנגד מחלות עור מסוימות.

בין שאר המחלות שפוטותרפיה נחשבת יעילה מולם ושנמצאו גם הוכחות מחקריות לכך, ניתן למנות בראש ובראשונה את מחלת הפסוריאזיס- הנחשבת לנפוצה מאוד. עוד מחלות שכנגדם טיפול פוטתרפיה יעיל הם: אקזמה, אקנה, רבים מכנים בשם העממי 'פצעי בגרות', צהבת אצל ילודים, לימפומת העור, גרד חומר מסוגים שונים וחלות עור אוטואימוניות.

 

פוטותרפיה – כל התשובות לשאלות שלכם, בנושא פעילות המכשירים

מכשירי פוטותרפיה מאפשרים למעשה חשיפה לדמוי קרני השמש אך עושים זאת באופן מבוקר. הקרניים,שהם למעשה קרניים אולטרה סגול, יכולים להיות מזיקים בחשיפה לא מבוקרת ואחראית.  מכשירי הפוטותרפיה עושים שימוש רק באורכי גל רצויים ובטוחים, כך שאין קרינה, ודאי לא קרינה מזיקהכמו קרינה אינפרה אדומה ואין חש שיגרם נזק או פגיעה לעורנו או לבריאותנו.

כאמור, המכשיר מאפשר חשיפה לאורכי גל המכוון לעור המטופל, כאשר דבר זה נעשה על פי הוראות הטיפול ועל פי התזמון שנקבע בו. לאורך הקרן השפעה על היכולת  לחדור לשכבה תת עורית עמוקה יותר ובעצם לרפות מחלות במקומות שונים בשכבות העור. כאמור, לעיתים יערך טיפול פוטותרפיה המבוסס על קרני UVB בלבד ולעיתים הטיפול יערך עם חשיפה לקרני אולטרה סגול מסוג UVA והוא יהיה משולב עם טיפול תומך של כדור או משחה.

כל התשובות לשאלות שלכם – למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לכל אחד, כמובן לאחר בדיקה ושלילת התוויות נגד על ידי רופא והוא גם נחשב כבטוח ביותר. יתרה מכך, הוכח, כי הטיפול יעיל גם אצל ילדים. חולי פזוראזיס רבים משתמשים בטיפול גם כאשר מצבם מוגדר חמור יחסית. חשוב להכיר, כי בשוק קיימים לאחרונה גם מכשירי פוטותרפיה ביתיים הנחשבים ליעילים גם כן, הנעשה בבית בצורה קלה ונוחה.

ככלל מכשירי פוטותרפיהיכולים להגיע בשלל צורות וגדלים החל מגודל ענק, בו כלל הגוף נכנס למכשיר (נמצא בעיקר במוסדות רפואיים גדולים) לצורף טיפול במחלה הנמצאת על כל הגוף ועד מכשירים בגודל כף היד ומיועד לטיפול נקודתי של אזורים קטנים. במכשירים ביתיים , ניתן לרכוש מכשיר שהוא ייעודי ויעיל גם לאזור מסוים ספציפי. מכשירים אלו מאפשרים טיפולים שאינם מצריכים הגעה למכונים והם נחשבים לזולים יותר וכמובן שהם גם חוסכים בזמן ומאפשרים לבצע את הטיפול אופן נוח בבית שלנו עצמנו.