שיפוץ הבית: עשה זאת בעצמך ואיך מגנים על הגוף שלנו בתהליך

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

לא מעט אנשים בוחרים לעשות דברים בעצמם בבית ולא לשכור לשם כך בעלי מקצוע. הם בוחרים לעשות זאת מטעמי חיסכון, מתוך רצון לעבוד ולהרגיש שהם אלה שעשו את הדברים ולא גורם חיצוני, ובין אם זה מתוך הנאה נטו ואהבה לדבר.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הם שיפוצים. אם מדובר בשיפוץ שאיננו דורש בהכרח העסקת בעלי מקצוע, אזי שבעל המקום או הדיירים המתגוררים בו, רוכשים את החומרים המתאימים ומתחילים לבצע את העבודה בעצמם. זה יכול להיות מהנה, אך אם לא מקפידים לשמור על בטיחות, הרי שזה עלול גם להסתיים באסון.

לכן, כל מי שמחליט לעשות שיפוץ בעצמו חייב לדעת באילו אמצעים וכלים עליו להשתמש בשביל להימנע מפציעות, חבלות וכל דבר אחר שיכול להגן עליו, בין אם זה בדברים פשוטים, ובוודאי כשהוא מבצע דברים פשוטים.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא כל מה שקשור לעבודה עם ידיים, מאחר וזה החלק המהותי, באופן טבעי, בתהליך העבודה. צריך לציין, מי שאיננו רגיל לעבודת ידיים יכול למצוא את עצמו מהר מאוד מתמודד עם כאבים שונים, לפחות בשלב הראשון של העבודה. אחר כך, הגוף יתרגל והכאב יפחת.

איך שומרים על עצמנו בזמן שיפוצים?

על מנת להימנע מכאבים שונים, למשל, כאב בכף היד, דבר שהוא מאוד נפוץ ומקובל בעת עבודת ידיים בכלל ושיפוץ בית בפרט, יש ללמוד כיצד לעבוד נכון וכיצד לבצע פעולות שונות בצורה בטוחה.

למשל, אפשר להשתמש בכפפות ומגנים שונים, אשר ימנעו מגע ישיר בין כף היד לחומרים השונים, יאפשרו אחיזה ותפיסה יותר נוחה של פריטים, וכן ישמשו מגן מפני נפילות או כל דבר אחר שעלול להתרחש. חשוב גם להקפיד לא לאמץ יותר מדי את כף היד, לעבוד בצורה נכונה, בלי לייצר עומס מיותר. לכן גם חשוב לקחת הפסקות, לשתות הרבה, ולזכור שאינכם אנשי מקצוע, ואתם לא מנוסים כמוהם.

באופן טבעי, בשביל לשמור ולהגן על עצמנו במהלך השיפוצים, עלינו להקפיד שהשטח עצמו יהיה בטוח ומוגן, שיהיה ניתן להתנייד בו בצורה נוחה, לשאת משקלים מותאמים למבנה הגוף וליכולות שלו, להקפיד על שימוש באמצעים בטוחים וכן להקפיד שהשטח יהיה מסודר ובטוח.

חשוב להדגיש עוד נקודה והיא, אם אנחנו שומרים על בטיחות בזמן תהליך העבודה, לא רק שאנחנו נמנעים מפציעות אלא גם מאפשרים זרימה הרבה יותר טובה של התהליך, וכמובן יכולים להשיג תוצאות הרבה יותר איכותיות.

איך שומרים על עצמנו אחרי העבודה?

גם בשעות שאנחנו לא עובדים, אפשר לשמור על עצמנו ולהימנע מכאבים, כולל כאב בכף היד. זה יכול להיות באמצעות תחבושות או מגנים שונים וזה יכול להיות באמצעות שימוש במים חמים או קרים, תרגילי חיזוק והרבה שעות מנוחה לגוף.