המתכונים הטובים ביותר לחנוכה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

תוכן עיניינים

אין כמעט אדם שלא אוהב את חג החנוכה. מדובר על חג משפחתי ומואר המאפשר לכל בני המשפחה להתקבץ יחדיו להדלקת הנרות המסורתית וכמובן, לאכול מכל מאכלי החג המסורתיים ולהנות. אם בא לכם להפתיע את המשפחה שלכם עם מאכלי חנוכה מסורתיים, זה בדיוק הזמן שלכם להתחיל לחפש מתכונים שווים לסופגניות ולביבות מכל סוג. במאמר הבא תקבלו מתכון מוצלח לסופגניות וגם מתכון ללביבות תפוחי אדמה שיהפכו את החג שלכם לחג מושלם גם מבחינת אווירה, גם מבחינת טעם וגם מכל בחינה אחרת.

 

מתכונים לחנוכה

אז איך אפשר שלא להכין סופגניות בחנוכה? יש כאלה שיעדיפו לחסוך את העבודה ופשוט לרכוש סופגניות באחת המאפיות בסביבתם, אך חשוב מאוד לדעת שאין כמו הטעם של סופגנייה ביתית שהוכנה באהבה. על אף שניתן למצוא כיום מגוון רחב של סופגניות המכילות מגוון מילויים שונים, ידוע שאין כמו הטעם של הסופגנייה הקלאסית עם הריבה. אם אתם מחפשים מתכון לסופגניות מוצלח, הנה אחד כזה: עליכם להכין מראש את המצרכים הבאים עבור 20 סופגניות קטנות: 3 כוסות של קמח מנופה, 25 גרם של שמרים טריים, 4 כפות סוכר, כפית מלח, 2 ביצים, 3 כפות שמן, 2 כפות של קוניאק או ברנדי, שלושת רבעי עד כוס שלמה של מים, שמן קנולה לטיגון. מעבר לכך יש להכין חצי כוס של ריבה אדומה וחצי כוס של אבקת סוכר.

 

כיצד מכינים?

בשלב הראשון יש להניח את הקמח בקערת מערבל ולהוסיף לו שמרים וסוכר. יש לערבב אותם קלות ולהוסיף לתערובת מלח.

בשלב השני יש ליצור גומה במרכז ולהניח בה ביצים, שמן, קליפת תפוז וקוניאק.

בשלב השלישי יש לערבב בצורה איטית והדרגתית מים עד שיתקבל בצק אחיד אשר ניתן לנתק אותו מהדפנות של הקערה.

יש לכסות את הקערה ולהניח אותה להתפחה של שעה עד שהבצק מכפיל את הנפח שלו.

בשלב הבא, לאחר שהבצק תופח יש לרדת אותו על משטח מקומח למעלה בעובי של 1 ס"מ ולקרוץ עיגולים באמצעות כוס קטנה. יש לעצב לכדורים ולהשהות להתפחה במקום חמים כ20 דקות, עד שהסופגניות יכפילו את הנפח שלהן.

.בשלב הבא יש לחמם שמן לטיגון עמוק ולחלק כמה סופגניות לשמן כשהצד התפוח שלהן יהיה כלפי מטה. יש לכסות את הסיר ולטגן דקה. לאחר מכן מסירים את המכסה ומטגנים דקה נוספת. יש להפוך את הסופגנייה לצורך קבלת הפס הלבן מסביב

בשלב הבא מוציאים את הסופגניות מהשמן לנייר סופר ובאמצעות מזרק או שק זילוף ממלאים את הסופגנייה בריבה. כמובן שמפזרים מלמעלה אבקת סוכר.

אם אתם באמת רוצים לפנק את האורחים שלכם או את המשפחה הגרעינית שלכם, אין ספק שאין כמו סופגניות ביתיות, איכותיות, טעימות ומתוקות.

 

ומה לגבי לביבות?

כמובן שאי אפשר לשכוח את לביבות חנוכה המסורתיות והטעימות. מדובר על לביבות תפוחי אדמה מטוגנות אשר ניתן למצוא בגרסה הקלאסית שלהן הכוללת תפוחי אדמה בלבד או בגרסה עם טוויסט אשר כוללת שילובים שונים עם תפוחי האדמה.

בכדי להכין לביבות תפוחי אדמה יש צורך בתפוחי אדמה, בצל, כוסברה, פרוזיליה וכל ירק אחר שאתם אוהבים. לאחר שמגרדים את תפוחי האדמה והבצל ומוסיפים את הירק, יש להוסיף לתערובת מעט קמח ו2 ביצים. קורצים את הלביבות באמצעות כף אם מדובר על תערובת דלילה מאוד ואם לא מדובר על תערובת דלילה ניתן לקרוץ אותן גם באמצעות הידיים.

את הלביבות מטגנים בשמן עמוק שחומם מראש, כאשר יש להפוך אותן לצד השני כאשר הן משחימות בצד הראשון.

לאחר מכן מוציאים אותן, מניחים על נייר סופג וניתן להגיש אותן חמות או קרות. אפשר להגיש את הלביבות הללו בתוספת מטבלים שונים שאתם אוהבים.

כאמור, כיום ניתן להכין לביבות תפוחי אדמה עם טוויסט ולשלב בתערובת פטריות, בטטה, גבינה צהובה או בולגרית או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים. את הלביבות עם התוספות מטגנים בשמן עמוק ממש כפי שמטגנים את הלביבות הרגילות וניתן להנות מלביבות משודרגות שהן תאווה לחיך.

אתם בטח יודעים שאין כמו מאכלי חנוכה מסורתיים בכדי להפוך את חג החנוכה לשמח באמת. לכן, אם אתם מארחים חברים או בני משפחה או אם בא לכם לפנק את הילדים שלכם, בן הזוג או כל אדם אחר, כל שעליכם לעשות זה לרכוש את כל המצרכים הנדרשים עבור הכנת המתכונים המסורתיים של חנוכה, להכין ולהגיש.